Informasjon fra NAV
Oppmøtetolk
Oppmøtetolk brukes kun på oppdrag der det er helt nødvendig. Hvilke oppdrag dette er, må vurderes i hvert enkelt tilfelle, men kan typisk handle om liv og helse, og der man ikke har mulighet for å benytte fjerntolking. Dette skal vurderes strengt for å hindre at tolkene blir smittebærere og for å sikre at vi har beredskap på tolking i akutte eller helt nødvendige situasjoner.
Informasjon til tolkebestillere i Trøndelag
- Vi tilbyr tolk via skjerm - fjerntolk
Vi gir informasjon om hvordan bruke fjerntolk
Vi oppfordrer tolkebrukere å bestille fjerntolk for å teste at det fungerer
- Akuttvakt telefon/sms er åpen som vanlig
- Billedtolk har utvidet åpningstiden til 08.00 – 24.00
https://www.nav.no/no/person/hjelpemidler/tjenester-og-produkter/bildetolktjenesten
Tolketjenesten i Trøndelag
Åpningstid 08.00 – 15.30 mandag - fredag
E-post: nav.tolketjenesten.trondelag@nav.no
SMS: 952 85 381
Nettbestilling: www.nav.no/tolkebestilling
Tlf: 40 70 28 16
Bildetolk: https://www.nav.no/no/person/hjelpemidler/tjenester-og-produkter/bildetolktjenesten
Akutt tolketjeneste tlf/sms 958 35 201
Denne situasjonen varer frem til 13.april eller til at myndighetene bestemmer noe annet
Ta kontakt om dere har spørsmål om tolketjeneste
Med vennlig hilsen
NAV Hjelpemiddelsentral Trøndelag
Følg oss på Facebook